Οι προσδοκίες της πλειοψηφίας των μαθητών για μείωση της εξεταστέας ύλης εκπληρώθηκαν.
Το άγχος ενός σημαντικού αριθμού συναδέλφων (συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος) ώστε να μείνουν συνεπείς μέσω της τηλεκπαίδευσης και να τηρήσουν το χρονοδιάγραμμα, κατευνάστηκε.
Την τελευταία 20ετία έχουν χαιρετήσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι πίνακες, η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικών αριθμών, οι ίδιοι οι μιγαδικοί αριθμοί, το αόριστο ολοκλήρωμα, το γενικευμένο ολοκλήρωμα (συνάρτηση ολοκλήρωμα)...
... Η επίλυση τύπων και ανισώσεων από τη Β΄ Γυμνασίου, οι κλασματικές εξισώσεις από τη Γ' Γυμνασίου, οι πιθανότητες από την Α΄ Λυκείου, όλες οι κωνικές τομές (εκτός του κύκλου) και η μαθηματική επαγωγή από τη Β' Λυκείου...
...έτσι για 2η συνεχόμενη χρόνια μας χαιρετά και ο ολοκληρωτικός λογισμός (όσο, τελοσπάντων, είχε απομείνει).
Οι εκπτώσεις στη γνώση, με απώτερο σκοπό να ακολουθήσουμε ως χώρα τα προγράμματα σπουδών του "ανεπτυγμένου" δυτικού κόσμου, εκεί που η διαρκής υποβάθμιση της Παιδείας (και ειδικότερα της δημόσιας εκπαίδευσης) έχει φτάσει στο σημείο να ενθουσιαζόμαστε με επιδόσεις λαμπρών μυαλών μόνο σε σειρές του Netflix.
Γι' άλλη μια φορά, όμως, η αίσθηση ικανοποίησης σήμερα υπερνικά τις "μίζερες" σκέψεις ενός ή περισσοτέρων ρομαντικών, που ανεβάζουν 1-2 Θέματα την ημέρα στα social media, για να τα λύνουμε εμείς μεταξύ μας και να χαιρόμαστε...
...Και να προσπαθούμε να κρύψουμε την ματαιότητα αυτού του εγχειρήματος με φράσεις όπως:
"Εντάξει, δεν μπορούν να το λύσουν οι μαθητές, αλλά και ένας στους 1000 να το προσπαθήσουν θα είναι κέρδος!"
Για διαφορετικούς λόγους είχε γράψει τα παρακάτω λόγια βέβαια ο Παντελής Ροδοστόγλου με τον αείμνηστο Θάνο Ανεστόπουλο, αλλά θα τους δανειστώ για λίγο, τώρα που θα ανοίξω βιβλία Ανάλυσης των δεκαετιών '80 και '90, μαζί με Πανεπιστημιακά συγγράμματα, τα οποία θα βλέπουν του χρόνου οι σημερινοί υποψήφιοι και θα "κλαίνε".
Έγινε η απώλεια συνήθειά μας...
Γιαννάκαρος Σπύρος,
Μαθηματικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου